Land Rover Defender 130

Land Rover Defender 130

Autko w wersji wyprawowej.

Pojemność 2,5 litra,czyli ciut za mało.

Silniczek pozostawiliśmy w spokoju.Do przeróbki poszły inne rzeczy.

Zderzak stalowy z kangurem plus wyciągarka na pilota i kabel.Osłona reflektorów,szperacz,listwa led i reflektory ledowe.

Snorkel i filtr powietrza do kabiny.
Na maskę została zamontowana blacha ryflowana,umożliwiająca wchodzenie na bagażnik dachowy.

Bagażnik dachowy z uchwytami na trapy stalowe,bo inne ciężaru załadowanego “wyprawowo” samochodu,nie wytrzymują.

W zawieszeniu lift,oraz blokady przód,tył.Drążek skrętny wymieniony na mocniejszy,poszerzenie dystansami plus nadkola.

Separator ładowania drugiego akumulatora,oraz całe stado gniazd wtykowych na 12V do podłączeń nawigacji,ładowarek etc.

Drugi akumulator i przetwornica na 230 V.

Do tego trzeba by dodać schowek na podsufitce…

…i drobne przeróbki ułatwiające podróż.

Istotnym dodatkiem jest kompresor dużej wydajności,

…pomagający szybko dopompować koła po wyjeździe z grząskiego terenu.

Opony Goodyear G90,świetnie pracujące w piaskach,po redukcji ciśnienia .

Przejdźmy do zabudowy.

Tu znajduje się łóżko,od biedy,dwuosobowe.

Pod nim półka techniczna,na różnego rodzaju graty,a pod nią 75 litrowy zbiornik na wodę z 12 V pompką i dodatkowy 100 litrowy zbiornik paliwa,

…połączony trójnikiem z magistralą paliwową,odcinany zaworem,pracujący w układzie grawitacyjnym.Umożliwia tankowanie głównego zbiornika,zarówno w czasie jazdy jak i na postoju.

Obydwa wlewy paliwa znajdują się po prawej stronie auta,

…zaś magistrala wodna po lewej.

Przydatny podręczny schowek tuż przy drzwiach.

W środku dodatkowe ujęcie wody.Jednak największy komfort podróży zapewnia toaleta Thetford,

…opróżniana z zewnątrz.Obok wyprowadzono wężyk,umożliwiający płukanie toalety,oraz nabieranie wody.

Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne led,podłączone do zapasowego akumulatora. W całym aucie ogrzewanie z piecyka Webasto.Na dachu świetlik z wentylacją.

Tył zamykany drzwiczkami kupionymi jako rewizyjne do kampera,

…zaś wejście po schodku składanym ,systemowym Defendera.

Z tyłu przy zderzaku znajdują się gniazda.Jedno na 12V,zasilane z zapasowego akumulatora,drugie na 230V,zasilane przetwornicą.

Obydwa gniazda wystarczy podłączyć kablami do przyczepki i ruszać w drogę…

O tym jak przebudowaliśmy przyczepkę,przeczytasz klikając tutaj: Niewiadów N126 off-road

Powiadamiaj mnie o nowych postach
Powiązane wpisy

Z Gobi na Saharę

2020-04-14 12:47:47

1

Khaoui Naam (Sahara Zachodnia)

2018-03-18 15:05:56

1

Wrak trawlera

2018-06-10 17:44:26

1

Oued Ougnit i róże pustyni

2019-10-11 11:32:01

1

Related posts

2 Thoughts to “Land Rover Defender 130”

  1. Kondzio

    Super. Jak wygląda spawa z ewentualnym serwisem aut najlepszej marki w tamtym rejonie Afryki? Def to Def klasa sama w sobie ale mam na myśli też Disco 2 i Disco 3. Jakie średnie dystanse w ciągu dnia pokonujecie?

    1. Jasiek

      Witaj Kondzio!
      Serwis w krajach afrykańskich najczęściej posiada młotek,dwa klucze,przecinak i wkrętak,więc lepiej zabrać ze sobą komplet kluczy,zapasowy alternator i rozrusznik.Trochę kabli,trochę węży,opaski,śruby,nakrętki.Tam nie ma podziału na serwisy poszczególnych marek,remonty kapitalne silników wykonuje się w miastach na chodniku/drodze,a poza miastami na piasku.Przy wymianie oleju zużyty olej wylewa się bezpośrednio tam,gdzie stoi samochód,zaś nowy najczęściej ma nazwę,która jest nam całkowicie obca.Więc oleje również polecam zabrać ze sobą.Co do dystansów pokonywanych dziennie,to raczej ciężko powiedzieć,bo czasami w ciągu całego dnia przejeżdża się 10 km,cały czas jadąc i wykopując się z piachu,a czasami 200-300 km,by dotrzeć do ciekawego miejsca.Niemniej jednak,podczas każdej takiej wyprawy Def przejeżdża około 25 tyś km,bez wielkich awarii.

Leave a Comment

CommentLuv badge

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.